Saturday, December 29, 2007

Travelog Relawan

Saat membaca Travelog Relawan aku merasa seolah mengalir darah segar di sekujur tubuh ini. Betapa minatnya aku untuk mengembara dan melihat alam ciptaanNya dengan lebih dekat. Betapa melihat hamba Allah meningkatkan lagi rasa rendah diri ini sebagai hambaNya. Betapa melihat diari kehidupan manusia aku merasa lebih mendidik jiwa. Ah, betapa aku suka mengembara sehinggakan aku berharap dan merasakan hari-hariku adalah suatu pengembaraan mengenal diri agar lebih dekat padaNya.

Walaupun pengembaraanku tidak sehebat pengembaraan Ibnu Battutah namun sekurang-kurangnya aku suka melihat dan belajar dari segala ciptaan Tuhan yang ada. Maha suci Allah.

Berkeinginan tinggi untuk menziarahi teman-teman di Singapura, Thailand, China dan di mana-mana bumi bisa dipijak.Namun ilmu dan kemahiran belum melayakkan aku untuk merasai tanah dan mengenali penghuninya.

No comments: