Sunday, December 2, 2007

Ada apa dengan gastrik

Setiap kali memperkenalkan diri aku rasa perlu memaklumkan tentang masalah gastrik aku ni. Kelemahan ku yang aku sendiri tidak tahu ialah aku suka lupa waktu makan terutamanya bila menjalankan program dan apabila terlalu sibuk melakukan kerja.
Lupa..lupa..dan lupa..
Aku amat memerlukan kawan-kawan yang memahami masalah gastrik dan lupa makan ni..
Aku sepatutnya pantang makan ini dan itu, tapi ada kawan-kawan yang tak memahami, terus anggap aku suka nak makan ‘mewah’…
Akhirnya, kerana kecewa dengan kawan-kawan yang tak memahami ni, aku lupakan pantang dan biarkan saja..
Bila perutku mula sakit, aku senyap je..tahan sakit sendiri, cuma aku bernasib baik tak pernah pengsan lagi sebab tahan sakit.
Aku bukan inginkan perhatian tapi kecewa bila takde kawan yang cuba memahami..
Cerita tentang gastric ni, kadang-kadang oleh sebab sakit, lawan pun boleh jadi kawan tau. Misalnya kawan yang tak suka pada kita, dan kita beri perhatian sikit semasa dia sakit pasti ego dan kebenciannya akan tunduk juga.
Selain itu, aku pantang lihat kawan sakit atau demam, aku akan buat apa yang patut..akhirnya, daripada tak pandai mengurut orang, aku dah boleh mengurut sekarang…..sekurang-kurangnya boleh buat kawan yang demam berpeluh dan rasa baik sikit.
Lagi-lagi aku paling takut kalau-kalau sakit itu menjadi sebab kepada pemergian kita menghadap Illahi, lagilah aku risau dengan kawan-kawan yang demam biasa atau sakit kepala ringan je.
Jadi, hargailah setiap mereka yang berada di samping kita.

No comments: